fredag 8 maj 2009

Tjej-doktorn

Igår var jag hos barnmorskan för nya p-piller. Inget märkvärdigt i det precis, men jag ville inte ha med mig min son utifall att hon skulle kolla mig där nere i snippan.
Hur som helst förklarar jag för honom att han ska till L och E en stund eftersom jag ska till tjejdoktorn.
Han vill följa med och undrar varför han inte får det.
Så jag förklarar snyggt:
- Joo eftersom jag fött barn måste tjejdoktorn kolla mig i snippan så allt är bra där nere. Fast du föddes ju inte genom snippan, men hon vill kolla ändå. Och då vill inte jag att du följer med.

Min son funderar på detta ett kort ögonblick och säger sen:
- Mamma, vilken tur att jag inte föddes genom snippan!

- Jasså? Varför är det tur?

- Joo tänk vad trångt det hade varit!

Jag fick snyggt hålla mig för skratt och istället förklara för honom att snippan töjer ut sig så huvud och kroppen kommer ut.

Min kära son tittade på mig som om att jag var dum i huvudet och drog en stor lögn för honom...

Sen sa han inte nått mer och gick hem till L och E och förklarade att jag var hos tjejdoktorn.

Ja ja det är upp till honom om han tror på mig, förr eller senare blir han ju varse om sanningen... *ler*

1 kommentarer:

Budda sa...

HAAHAHAH visst är dom små liven härliga när man låter dom tänka en stund =)

Skicka en kommentar