fredag 1 maj 2009

Stor sorg

Fy fan! Jag var nyss inne på Malins blogg och läste om att min favoritbutik Designat inom kort ska läggas ner.
Jag höll uppriktigt sagt på att börja grina, för jag tycker detta är för jävligt!
Camilla och Malin som håller i butiken är två härliga människor, som jag kommer att sakna. Själva butiken i sig är ljuvlig att gå in i och bara botanisera bland heminredning och all scrapbooking.

Det som gör mig mest ledsen är att veta att dessa två flickor har lagt ner sin själ i denna butik och nu går det som det går. Ytterst tragiskt!

Visst kommer jag sakna att inte ha någon butik inriktad på min hobby att gå till i Vårgårda men mest av allt kommer jag att sakna flickorna, att kunna gå in och snacka lite skit och som oftast handla lite.

Scrapbooking-prylar finns ju att tillgå över allt via nätet men en fysisk butik med två härliga människor alltid mycket bättre.
Det enda som kommer ut bra av denna tragiska händelse är att min ekonomi, dvs alla mina stackars slantar jag spenderar där, kommer att bli bättre.... Fast jag kommer ju att spendera mina pengar i en annan butik antar jag istället...

Kort och gott, idag är har jag sorg, och inte bara jag för den delen, min kära vän L blev förbannat ledsen hon med... *suckar*

Nu ska jag försöka få något vettigt gjort här hemma hos Andreas, kanske rensa ut hans bil som fortfarande står fullpackad med osålda saker från förra helgens loppis här i Alingsås..

Kram kram på er!

2 kommentarer:

Malin sa...

Tack, vad gullig du är!
Vi har stor sorg vi med och vi kommer att sakna alla våra goa, glada, sociala kunder/vänner som vi har lärt känna genom vår tid som butik. :-(

Man blir så ledsen.

Kram M

Budda sa...

Va tråkigt att höra. Jag vet ju hur du älskar att pyssla med sånt där, och när man väl hittat en butik så tvingas den stänga.. Usch hoppas på ett mirakel kanske. .

Skicka en kommentar