lördag 9 maj 2009

Lite komiskt!

Igår sa jag till mig son att jag hoppades att han skulle ha kvar sin lösa tand efter att han denna helgen är hos sin stödfamilj, för sist så sparkade pojken i familjen ut hans förra lösa tand under en bus-lek.
Samma sak sitter jag och säger till L och E under middagen de bjöd mig på idag. "Undrar om han får behålla sin lösa tand denna helgen".
Nån timme senare ringer telefonen och jag ser stödfamiljens nummer, jag blir iskall och tror givetvis att det hänt något. Annars så ringer inte de till mig under deras helg om det inte är något viktigt.
Jag svarade och i andra änden hör jag min son:

- Jag har tappat min tand!!!

- Oj hur hände det?

- Emil sparkade ut den, fast inte så hårt för det blödde inte.

- Nu ska vi åka och köpa godis, HEJ DÅ!

- Jaha *klick*

Fick inte ens sagt hejdå till honom.. *s*
Tydligen viktigare med godis... *ler*

L och E hörde hela samtalet och började gapskratta i kapp med mig när de förstog vad som hade hänt! :)

Såå varje gång det är en lös tand på G så skickar jag honom dit, så slipper jag vidriga lösa tänder! *ler* Fy fasen va smart jag är! Emil tar hand om problemet åt mig! ;)

Hoppsan, nu gick jag visst ut att min son har stödfamilj.. Jösses, tänkte inte så långt. Det håller man ju gärna tyst om, för oj vad pinsamt det är!
ELLER INTE, för det tycker inte jag! Jag har kämpat så in i helvete med att få hjälpen till oss att jag faktiskt "unnar" oss det. SÅ DET SÅ!

Nää nu ska jag iväg till J och spela lite PS2, hon hade nått nytt spel. Tror det var "Vem vill bli miljonär". Fyy, kommer inte ens att klara mig till 10 000 kr ju! *s*
Men skit samma, är det tråkigt så får vi väl sjunga SingStar istället, eller spela Buzz...
Nått kul kommer vi nog på! :)

Tack och hej, leverpastej!

Och förresten; ETT STORT TACK TILL UNDERBARA E som hjälpte mig att städa och snygga till min son rum! *tack tack tack*

1 kommentarer:

Budda sa...

Finns inget att skämmas för där inte vännen så kom inte med något sådan. Buzz spelet är grymt skoj och tar gärna en match vilken dag som helst ;)

Skicka en kommentar