onsdag 4 februari 2009

Själv är bäste dräng

Då jag visste att jag inte skulle kunna somna igår om inte tvn funkade i sovrummet så tog jag saken i egna händer och började mixtra med antennsladdarna... hehe
Det var i skarven mellan två antennsladdar felet var och jag helt enkelt tog en koppartråd från varje kabel och lindade runt varandra... :) Funka SKITBRA! Fan så mycket bättre än när jag hade den där skarvmojängen!

Så här blev resultatet:



Fy fan vad jag är bra helt enkelt!
Detta gör att ens självförtroende växer, och inser att karlar är ÖVERFLÖDIGA!
SJÄLV ÄR BÄSTE DRÄNG! (i ALLA avseenden! så det så!!)

Fast så här i efterhand funderar jag lite på om min något udda konstruktion av skarvarna inte är så förbannat säkert... Tänk om de är strömförande?

Fast å andra sidan, jag fick ju ingen stöt igår under bygget så det är nog ingen fara... Eller?

Inte som den gången innan ju när jag skulle byta strömbrytare på en sladd till en jul-lampa jag har.... Jävlar i helvete vilken kyss jag fick!
Jag står i köket och mixtrar (har ju fått VG i elkunskap faktiskt!!) med den där strömbrytaren och har ännu inte satt på plasten över skruvar och trådarna. Tänker i mitt stilla sinne: Om jag skiter i att skruva på plastsaken nu så kan jag ju kolla om den funkar ändå, annars måste jag ju skruva upp den igen i onödan. Sånt orkar jag inte!
Så här i efterhand måste jag ju säga att jag var förbannat dum i huvet, helt sinnesslö för fasen.

När jag trycker på strömbrytaren (som givetsvis funkar) får jag mig den festaste kyssen jag varit med om, grovhångel med S/M typ. Ont som fan i hela handen fick jag!
Min son trodde jag låg i dödsplågor för jag skrek så, vilket jag nästan gjorde med ju... *suckar*

Så nu har jag lärt mig att alltid sätta på plastmojängen innan jag provar strömbrytaren.
Fasen, jag kunde ju ha dött......

1 kommentarer:

Budda sa...

HAHAHAH!!!! Grovhångel av S/M slag det låter det :)
Lite klantigt av dig måste jag säga goding :)

Gällande antennsladden så kan man få en svagare pärla av den, så försöka lika lite eltejp runt.. kostar 20kr ungefär om du ingen har.

Skicka en kommentar